+420 733 734 348  beck@beck.cz

Strategie a zdroje SCM

Příručky | 272 stran | vydáno 08. 03. 2017
Více Méně
  • 490 Kč

Skladem

Logistika, přesněji řízení integrovaných logistických řetězců (Supply Chain Management – SCM) je významným faktorem konkurenceschopnosti. SCM prošel několika významnými vývojovými etapami. První z nich – Mass SCM byl orientován na úspory z rozsahu, další – Lean SCM byl zaměřen na zeštíhlení (odstranění plýtvání) a lepší orientaci na... Více

Související tituly

Více o titulu



Logistika, přesněji řízení integrovaných logistických řetězců (Supply Chain Management – SCM) je významným faktorem konkurenceschopnosti. SCM prošel několika významnými vývojovými etapami. První z nich – Mass SCM byl orientován na úspory z rozsahu, další – Lean SCM byl zaměřen na zeštíhlení (odstranění plýtvání) a lepší orientaci na zákazníka. Následující – Agile SCM představoval pružný systém reagující na měnící se podněty podnikového okolí. Globalizace přinesla nové příležitosti v podobě přístupu k nesaturovaným trhům, k využití komparativních výhod při alokaci jednotlivých částí hodnototvorného řetězce napříč kontinenty. Zároveň však významně zvýšila citlivost a zranitelnost globálních logistických řetězců na ekonomické, politické, sociální a přírodní krize a problémy. Reakcí na tyto skutečnosti byl vznik Resilient SCM, zajišťujícího odolnost logistických řetězců v podobě hmotného a informačního toku. Současně byl větší důraz kladen na šetrnost k životnímu a přírodnímu prostředí (Green SCM). V posledních letech se stále častěji hovoří o SCM 4.0, který reaguje na rychlý rozvoj digitalizace průmyslu.
Kromě logistických řetězců se podstatná část publikace zabývá také technickou základnou SCM, protože právě ta je významným předpokladem jejich kvality a výkonnosti.
V závěru knihy je uvedena příloha, která pojednává o zajímavé problematice – cross-docking.Kniha přináší řadu nových a zajímavých poznatků. Je určena jak studentům logistiky, tak manažerům logistických řetězců ve firmách.

Rámcový obsah
1. Změny podnikového prostředí
2. Definice a koncepty SCM
3. Strategie SCM
4. Služby zákazníkům jako základní prvek konkurenceschopnosti organizace
5. Infrastruktura SCM
6. Dopravní prostředky
7. Manipulační (přepravní) jednotky
8. Přepravní prostředky v kontextu intermodální přepravy
9. Softwarová podpora pro plánování silniční nákladní dopravy

Detaily

  • Objednací číslo: M49
  • ISBN: 978-80-7400-639-5
  • Vydání: 1.
  • Datum vydání: 08. 03. 2017
  • Typ publikace: Příručky
  • Počet stran: 272